Sommerbris: vi tok en prat med markedssjefen få dager før festivalstart

Vi i Mizuno er stolte av vårt samarbeid med Sommerbris, en av Sørlandets mest populære musikkfestivaler for de over 20 år. For å gi deg innsikt i dette spennende partnerskapet, har vi tatt en prat med Arne Simonsen, markedssjef i Sommerbris. Les videre for å høre hans tanker om samarbeidet, hva de ser etter i samarbeidspartnere, og hva som gjør Sommerbris til en unik opplevelse.


Artikkelen fortsetter under bildet
 

Markedssjef i Sommerbris, Arne Simonsen, har kontroll før årets festival.

Hvorfor har dere i Sommerbris ønsket å ha Mizuno med på laget som samarbeidspartner?

- Vi i Sommerbris vet at på Odderøya er det store distanser og mange skritt som skal gås. I tillegg til ledelsen har vi ca 60 prosjektledere som hver dag må gå lange distanser på store områder. For oss var Mizuno det klare valget. Fantastiske sko, lett å bevege seg langt og ofte. I tillegg har Mizuno en lokal tilknytning og rask og enkel service. Vi er storfornøyd med samarbeidet og jobben på Odderøya blir veldig mye lettere med Mizuno på laget.


Hva ser dere etter når dere leter etter gode samarbeidspartnere for Sommerbris?

- For oss i Sommerbris ser vi etter samarbeidspartnere som representerer kvalitet og merkevare. Sommerbris er i etablererfasen og vi bygger en merkevare som skal gjøre oss kjent. Det å ha med en så stor merkevare som Mizuno er for oss vanvittig viktig.


Hvert år samler et stort antall av bedrifter på Sørlandet, blant annet vi i Mizuno, sine ansatte til en sommerfest og konsertopplevelser på Sommerbris. Kan du fortelle litt mer om dette konseptet?

- Sommerbris er blitt Sørlandets største musikkfestival for de over 20 år. Vårt nedslagsfelt er i store deler av Agder, og vi skal være en folkelig musikkfestival med enkle konsepter og lave priser med kjente artister. Vi har stort fokus på publikumsopplevelser, og det er viktig for oss i Sommerbris at vårt publikum har en fin opplevelse med Sommerbris.


Vi i Mizuno setter stor pris på de mulighetene som nettverket Sommerbris Meet gir oss. Hva er målet med Sommerbris Meet, og hvorfor velger dere å legge ned så mye energi og tid i dette nettverket?

- Sommerbris var raskt ute med å etablere Sommerbris MEET, som er et ledernettverk med kun ledere og beslutningstakere. Det å kunne treffe våre samarbeidspartnere og leverandører mer enn en helg under Sommerbris var ekstremt viktig for oss. Dette gjør at våre samarbeidspartnere og leverandører blir godt kjent med Sommerbris og andre partnere. Dette fører til gode relasjoner på ledernivå og gir muligheten for kryssbusiness mellom hverandre. Vi har få samlinger, men gir meget godt innhold når vi først samles. Innhold er viktig for at ledere prioriterer Sommerbris MEET, derfor legger vi opp til flere samlinger med gode foredragsholdere og nyttig innhold.


Hva er grunnen til at dere i Sommerbris har valgt en aldersgrense på 20 år?

- Sommerbris ønsker å rette seg mot et litt eldre publikum og mange andre festivaler i Norge har 18 års grense på festivalen. Konseptet med god artistmix gjør at hovedpublikummet er 28+. Men det er utrolig hyggelig at vi også har vanvittig mange billettkjøpere under 28. I tillegg har vi også billettkjøpere opp til 70 år.


Til slutt: Nå braker det snart løs på Odderøya. Er alt i rute, og hvilket band/artist gleder du deg mest til å høre i år?

- Vi i Sommerbris er veldig godt i rute med opprigg, vi ligger veldig godt an i år. Vi har fått en fantastisk god stab med prosjektledere som gjør en strålende jobb for oss. Vi gleder oss til å ta imot publikum fredag og lørdag. I år blir det 26 000 som kommer inn dørene på Odderøya. Jeg ser veldig fram til Lukas Graham, han er en stor artist og må ta med Broiler, de vil stå for supershowet på lørdag.


Vi takker Arne for praten og gleder oss masse til å samarbeide med Sommerbris videre. Dette blir en festival full av glede, god musikk og herlige opplevelser. Vi ses på Odderøya!
 

Stille før stormen på festivalområdet. Fredag og lørdag samles sørlandet til festival.

De ansatte i Sommerbris bruker denne skomodellen under festivalen