Hvorfor bruker Mizuno tid og ressurser på å gjennomføre skokurs for alle forhandlere i Norge?

Ivrige deltakere fra ulike sportsbutikker. Kompendier, notatblokk og penn. Kurset skal være lærerikt, men også inspirerende og motiverende. Det handler like mye om bevisstheten selgerne har rundt sin egen rolle, som til enhver tid være oppdatert på nyeste teknologier og skovalg, forteller Lars Zachariassen.

Butikkselgerne har muligheten til å påvirke livskvalitet og folkehelse, legge til rette for mestringsopplevelser og varig aktivitet. Fysioterapeuten leder første del, om anatomi, fysiologi og motivasjon. Han forteller engasjert om hvordan butikkselgere han ansvar for å overføre kunnskap rundt trening, intensitet og målsettingsarbeid. Når Mizuno selger nærmere 200 000 skopar hvert år, skor vi først og fremst den vanlige mannen og kvinnen i gaten. Derfor må vi være gode på å ta rollen som trener, motivator og alliert – ikke bare finne riktig sko i riktig størrelse. 
Det er tydelig at Lars ønsker at selgere av Mizunosko skal tilby noe ekstra til kunden. Med utgangspunkt i kundens eget utgangspunkt, mål, miljø og preferanser. Som Marit Bjørgen forteller i sin videohilsen under kurset: Ikke selg produkter, men hverdagsopplevelser, mestring og fysisk aktivitet!

Teknologi for bedre løpsopplevelse

Del to ble ledet av Kjetil Sollie, selger i Mizuno Norge. Det er nesten overraskende hvor mye teknologi som kan proppes inn i en løpesko. Fra Wave-plater til mellomsåle med finesser og grepsegenskaper. Men med gode forklaringsmodeller og diskusjoner med publikum ble det tydelig det er få tilfeldigheter å spore. Ulike mennesker – ulike behov, forventinger og krav. Skoene skal legge til rette for at kreftene virker i fartsretninger, er behagelige, stabile og maksimerer ytelsen. Men ulikt treningsgrunnlag, mål og underlag trengs det også forskjellige sko. Kjetil forteller at risiko for skader først og fremst handler om treningsoppbygging, men at skoene også har en viktig rolle. Ikke minst for opplevelsen!

 Selger i Mizuno, Kjetil Sollie, forteller om de ulike teknologiene i Mizuno sine løpesko og innendørssko

 

Forbedret mellomsåle

Kravet fra forbrukerne blir stadig høyere. Skoene ønskes ofte lettere, med mer demping og økt stabilitet, samt at de skal tåle lang bruk, ha god kontakt med underlaget og se bra ut. Det er spennende og motiverende at det hele tiden settes høyere krav fra forbrukerne. Vi etterstreber til enhver tid å utvikle våre modeller, steg for steg. Eksempelvis kommer vi i år med en mellomsåle som er både lettere og gir bedre demping, uten å gå på bekostning av stabilitet og komfort. At skoene gir bedre respons gjør dem morsommere å løpe med, og løping skal først og fremst være gøy, smiler Kjetil!

 

Markedssjef for Mizuno i Norge, Frode Ø. Balchen er tydelig på hvorfor det prioriteres å invitere alle landets selgere til skokurs. Vi ønsker at de som selger sko og tekstil fra Mizuno i butikk skal kjenne produktene best mulig. Ved å være trygge på modeller og teknologier, samt ha kunnskap rundt trening og motivasjon, er vi overbevist om at det vil komme sluttbruker til gode. Du skal ikke bare få det du har krav på når du kjøper et Mizuno-produkt, men kundeservice og rådføring på aller høyeste nivå!


Fysioterapeut og foredragsholder, Lars Zachariassen.


Mizuno anbefaler disse produktene til deg som ønsker å komme i gang med løping.

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.