Mizuno ble etablert i Japan i 1906, og er et internasjonalt multisport performance brand. Helt siden selskapet ble etablert har målet vært å fremme idrettsglede og prestasjon gjennom å utvikle produkter av høy kvalitet. Teknisk innovasjon og konstant fokus på forbedring (Kaizen), gjør at Mizuno er et foretrukket merke både hos topputøvere og aktive forbrukere i mer enn 50 land. Med grunnlag i verdiene Trustworthy, Innovative, Performance, Inspiring og Passionate har Mizuno som ambisjon om å vokse med kvalitet. Den nordiske organisasjonen, med hovedkontor i Kristiansand, ble etablert i 2015. Siden har selskapet hatt en positiv utvikling hvert år, og omsatte i 2023 18,2 MEUR. Se for øvrig www.mizuno.no

Kundeservicemedarbeider - Norden

Mizuno sine produkter har vært profilert og distribuert i Norge i over 20 år. I april 2015 overtok Mizuno selv den operasjonelle driften i Norden, og Mizuno Norge AS ble da etablert. Selskapet har hatt en god utvikling, og søker nå etter en kundeservicemedarbeider med erfaring fra salg og marked, som kan bidra positivt inn i organisasjonen og til at selskapet utvikler seg videre. Mizuno har fokus på kvalitet i alt sitt arbeid og er i sportsbransjen en meget anerkjent leverandør av sko og tekstiler med premium kvalitet. 

 

Som kundeservicemedarbeider er du en del av det nordiske kundeserviceteam som setter salg og service i første rekke. Du blir en viktig del i å sikre og utvikle grunndata, system og kvalitet for videre økt salg og vekst. Kundeserviceavdelingen behandler henvendelser fra B2B og B2C kunder, og har ansvar for vareleveransen, fra fabrikk til butikk og sluttkunde. Du vil komme tett på kunder og ambassadører i det nordiske markedet, og legge til rette for en enda mer effektiv hverdag for vårt salgsteam. Målet er å sikre at vi overgår kundenes forventinger på beste måte.

Sentrale Arbeidsoppgaver:


•    Yte god kundeservice/behandling på mail, telefon, sosiale medier
•    Sikre at kundenes forventninger overgås på beste måte
•    Mersalg til våre forhandlere/kunder og støtte til salgsavdelingene i de ulike landene 
•    Ordrelegging, og håndtering av reklamasjoner og returer
•    Administrering, kvalitetssikring og opprettelse av grunndata kunde/produkt/prising
•    Oppfølging av lager/ leveranse/ logistikk
•    Oppfølging av kunder og ambassadører for Mizuno Norden
•    Systemovervåking, vedlikehold, og utvikling av våre systemer (JDE, EDI, Hubspot, Multicase)

 
Ønskede Kvalifikasjoner:


•    Relevant erfaring fra kundeservice og/eller salg og marked 
•    Gode datakunnskaper og evne til å raskt lære seg nye systemer (Systemforståelse)
•    Komfortabel med (el beherske og like) telefon som arbeidsverktøy
•    Gode Excel kunnskaper
•    Beherske norsk og engelsk godt. Svensk/dansk er en fordel
•    Erfaring fra, eller interesse for, sportsbransjen er en fordel


Vi ser etter deg som:


•    Er proaktiv, produktiv og profesjonell
•    Er engasjert, serviceinnstilt og imøtekommende
•    Er fleksibel, løsningsorientert og tilpasningsdyktig
•    Trives og motiveres av salg og service
•    Har stor/god systemforståelse, detaljorientert og arbeider systematisk
•    Har gode samarbeidsevner og tydelig kommunikasjon
•    Er strukturert og kan arbeide selvstendig
•    Har godt humør og liker å jobbe sammen med andre
•    Håndterer en hektisk hverdag
•    Trives med klare forventninger og mål


Vi kan blant annet tilby:


•    En spennende og variert arbeidshverdag
•    Et ungt og fremtidsrettet arbeidsmiljø 
•    Et selskap med stort potensial, som er i vekst
•    Muligheter for personlig utvikling for den rette kandidaten 
•    Selskapet er del av et internasjonalt konsern
•    Konkurransedyktige betingelser

 

Ved spørsmål, kontakt gjerne vår operasjonelle leder Rita Nøstvik på 470 26 644, evt. vår rekrutteringsrådgiver hos Headvisor; Janne Siri Horne på tlf. 907 21 164. Henvendelser til vår rådgiver blir om ønskelig behandlet fortrolig overfor oppdragsgiver inntil annet er avtalt.

 

Kortfattet søknad med CV sendes snarest, og senest innen 29. februar via www.headvisor.no